Kontakt Fosa Staromiejska 3, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 3510
e-mail: Dziekanat_Human@umk.pl

Wyróżnione prace dyplomowe WH 2021/2022 cz. 2

Magdalena Noskiewicz, Kacper Marchlewski, Olga Pniewska, Natalia Bracikowska, Paulina Szczepaniak
fot. nadesłane

8 marca 2023 r. prodziekan ds. studenckich dr hab. Marzenna Cyzman-Eid, prof. UMK wręczyła wyróżnienia dla autorek i autorów prac dyplomowych z zakresu literaturoznawstwa napisanych na Wydziale Humanistycznym w roku akademickim 2021/2022. Oto lista nagrodzonych:

Magdalena Noskiewicz – otrzymała wyróżnienie w konkursie na najlepszą literaturoznawczą pracę licencjacką pt. Social space versus the human condition: A reading of Samuel Beckett's „Waiting for Godot” and Tom Stoppard's „Rosencrantz and Guildenstern Are Dead” napisaną pod kierunkiem dr. Jarosława Hetmana.

Kacper Marchlewski – otrzymał wyróżnienie w konkursie na najlepszą literaturoznawczą prace licencjacką pt. Metamodernism, and the postironic bend in contemporary television: A comparative analysis of „Xavier: Renegade Angel” and „Rick and Morty” napisaną pod kierunkiem dr Nelly Strehlau.

Olga Pniewska – otrzymała wyróżnienie w konkursie na najlepszą literaturoznawczą pracę licencjacką pt. Судьба детей с инвалидностью на примере книги „Белое на черном” Рубена Гальего napisaną pod kierunkiem dr hab. Anny Kościołek, prof. UMK.

Natalia Bracikowska – otrzymała wyróżnienie w konkursie na najlepszą literaturoznawczą pracę magisterską pt. Recognizing the urgency of the climate crisis: An ecocritical analysis of selected Anglophone novels and a short story in the climate fiction genre napisaną pod kierunkiem dr hab. Katarzyny Więckowskiej, prof. UMK.

Paulina Szczepaniak – otrzymała wyróżnienie w konkursie na najlepszą literaturoznawczą pracę magisterską pt. Gender and power relations in Zadie Smith's „On Beauty” (2005) and Ian McEwan's „Solar” (2010) napisaną pod kierunkiem dr hab. Katarzyny Więckowskiej, prof. UMK.

Gratulujemy wyróżnionym oraz opiekunkom i opiekunom ich prac naukowych! Poniżej biogramy nagrodzonych:

Magdalena Noskiewicz o sobie i wyborze tematu pracy dyplomowej
Choć początkiem drogi, która zaprowadziła mnie na studia filologiczne, była dziecięca miłość do serii o Harrym Potterze oraz jej genialnego tłumaczenia autorstwa Andrzeja Polkowskiego, moja praca licencjacka stała się wyrazem nieco bardziej „poważnych” – albo i nie – zainteresowań. Należą do nich między innymi filozofia, psychologia i religia – innymi słowy, nieproduktywne myślenie o sensie życia. Uwielbiam teksty kultury, zarówno popularnej, jak i wysokiej, które rzeczywistość przedstawiają jako absurdalną, dlatego do moich ulubionych lektur na studiach należały właśnie dramaty Teatru Absurdu. W wolnym czasie pochłaniam wszystko, co absurdalne, surrealistyczne i pełne czarnego humoru. Najchętniej w kółko oglądałabym filmy Quentina Tarantino.

Kacper Marchlewski
Ukończył studia licencjackie na kierunku filologia angielska na Wydziale Humanistycznym UMK w Toruniu. Jako student szczególnie interesował się tematyką związaną z kulturą i mediami, w tym zmianami w telewizji widzianymi w świetle teorii postmodernizmu i postpostmodernizmu. Zagadnienia te poruszył swojej pracy licencjackiej. Obecnie zawodowo zajmuje się animacją komputerową. Chce jednak kultywować pasję rozwiniętą na UMK i ma nadzieję dalej poszerzać swoją wiedzę teoretyczną.

Olga Pniewska
Absolwentka lingwistyki stosowanej (język rosyjski z językiem hiszpańskim) na UMK w Toruniu. Obecnie studentka filologii rosyjskiej drugiego stopnia oraz lektorka w szkole języka angielskiego Mr Rabbit. Praca licencjacka pod tytułem Судьба детей с инвалидностью на примере книги “Белое на черном” Рубена Гальего powstała w języku rosyjskim pod nieocenioną opieką dr hab. Anny Kościołek prof. UMK. Analizowana książka Białe na czarnym Rubena Gallego, współczesnego rosyjskiego pisarza hiszpańskiego pochodzenia, pokazuje koszmar dzieciństwa, na który skazane były dzieci z niepełnosprawnościami w ZSRR. Białe na czarnym jest nie tylko szokującym wyznaniem, ale przede wszystkim jednym z nielicznych tekstów autobiograficznych ukazujących dramatyczną sytuację dzieci wychowujących się w specjalnych ośrodkach.

Natalia Bracikowska
Ukończyła studia magisterskie z wynikiem bardzo dobrym, uzyskując średnią ocen 4,98. Przez wszystkie lata studiów była również nagradzana Stypendium Rektora dla Najlepszych Studentów. W trakcie studiów opublikowała artykuł naukowy pt. "Environmental Storytelling—The Liminal Space between Embedded and Emergent Narrative" w czasopiśmie CURRENTS oraz przedstawiła referat o dystopijnej fikcji klimatycznej na konferencji "(Im)perfect women in (Im)perfect Worlds: Dystopias, Utopias, and Feminism at the Beginning of the 21st Century", którą współorganizowała wraz ze Studenckim Kołem Feministycznym UMK.
W zakres jej zainteresowań naukowych wchodzą ludologia (game studies) oraz fikcja spekulacyjna, a w szczególności dystopijna fikcja klimatyczna.


Paulina Szczepaniak
Absolwentka filologii angielskiej na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Jej praca magisterska dotyczyła relacji władzy i stereotypów płciowych w powieściach „Solar” Iana McEwana i „On Beauty” Zadie Smith. Obecnie pracuje w branży tłumaczeniowej oraz jako lektorka języka angielskiego.

pozostałe wiadomości

galeria zdjęć

Click to zoom the picture. Click to zoom the picture. Click to zoom the picture. Click to zoom the picture. Click to zoom the picture. Click to zoom the picture. Click to zoom the picture. Click to zoom the picture. Click to zoom the picture. Click to zoom the picture. Click to zoom the picture. Click to zoom the picture. Click to zoom the picture. Click to zoom the picture. Click to zoom the picture. Click to zoom the picture. Click to zoom the picture. Click to zoom the picture.